Day after Dam to Dam - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Rik Konings - WaarBenJij.nu Day after Dam to Dam - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Rik Konings - WaarBenJij.nu

Day after Dam to Dam

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

24 September 2007 | Nederland, Eindhoven

Amper 20 uur na de finish in Zaandam is het kippevel nog nauwelijks uit mijn lijf verdwenen.

De dag die al om kwart over zeven begon met een interview van 6 minuten life op radio 2. Nog tot komende zondag te beluisteren op hun site: www.radio2.nl onder gemiste uitzending, zondag, Plaza dan krijg je de hele uitzending van 06.00 tot 09.00 voor je, als je onder de cursor dan doorschuift naar 1 uur 17 minuten en 45 seconden kun je 6 minuten luisteren naar het interview.
Het was erg leuk om zo minutenlang aan het woord te zijn over mijn bijzondere passie. De presentator sloot het interview af met een commercialachtige jingle: Rik Konings van JONGLEERWORKSHOP.NL

Nou de loop zelf was een te gekke belevenis met tientallen of ik denk zelfs wel honderden aanmoedigingen en complimenten die ik heerlijk kon ontvangen. Ook de lopers, zo'n 35000 in totaal, spraken hun waardering uit voor mijn actie. In sommige straten was het zo druk en sfeervol dat de vrolijke en uitbundige stemming via kippenvel naar binnen kwam. Heerlijk!

Direct na de finish werd ik al jonglerend geinterviewd door een cameraploeg van RTV-NH en was ik minutenlang live te zien in hun middaguitzending, zo omstreeks 16.30 uur. De interviewer was vol bewondering over mijn prestatie en het feit dat er onderweg drie keer een balletje was gevallen(op 10.000 worpen) vond ook hij een superprestatie. Was heel leuk om ook op deze manier in de picture te komen en mijn verhaal te kunnen doen. Het idee vooraf om tijdens dit interview een jas van 1WE te dragen met daarop ook nog een button van Verbeter de Wereld kon helaas niet doorgaan omdat de kleding pas 500 meter na de finish opgehaald kon worden. Bij volgend grote evenement: halve Marathon Eindhoven, als ik ook daadwerkelijk ga lopen voor het goede doel in Tanzania zal ik hiervoor een PR-medewerker om hulp vragen;-).

Op de terugweg van Zaandam naar Eindhoven heel veel leuke reacties van medelopers. Ooh ben jij die man die jonglerend mee liep, te gek, fantastisch, hoe doe je dat. Ook redelijk veel mensen die me in Eindhoven of Tilburg al hadden zien lopen en die me allervriendelijkst begroeten. Tot zelfs in de trein een dame tegenover me die de hele coupe informeerde wie er wel tegenover haar zat en wat voor bijzonders die gedaan had. Op dezelfde luidruchtige telefoon ging ze ook nog een vijftal mensen vertellen van haar ervaringen tijdens de loop en dat ze daarin iets heel bijzonders had gezien en dat die man nu tegenover haar zat. Ik heb haar een kaartje gegeven en twijfelde nog of ik hem zou signeren :-)

Heb helaas die uitzending niet meer op internet kunnen achterhalen, hoop dat er misschien mensen in het uitzendgebied van RTV-NH me daaraan kunnen helpen.
Nou de warmte van gisteren en het soms wat zware parcour met dijkjes op en af en wat slechter wegdek hebben voor mij in ieder geval geen blessures opgeleverd. Een beetje spierpijn maar dat mag de pret niet drukken. Komende weken wat rustig blijven trainen en vooral veel rust moeten ervoor zorgen dat ik klaar ben om de 21.1 km te gaan volbrengen op 14 oktober in Eindhoven.

Nou ben nog wel benieuwd of de special van het Parool nog wat publicity opgeleverd heeft. Hoe dan ook: op weg naar de gezelligste marathon van Nederland.

Houdoe

  • 24 September 2007 - 11:43

    Evert:

    hoi Rik, gaaf interview. Klasse.
    groet evert
    www.plansucces.nl

  • 24 September 2007 - 11:54

    Simone:

    Rik,

    Ik ben enorm trots op de prestatie die jij hebt neergezet. Ik ervaar passie en een enorme drive om een verschil te maken door te zijn wie je bent en simpelweg IN ACTIE te zijn.

    TROTS!!!

    lfs
    Simone

  • 24 September 2007 - 13:12

    Pa En Ma:

    Hebben de radio uiyzending van zondagmorgen om 7.20 uur op radio 2 hebben we helemaal live gevolgt. Wat geweldig! En de reactie op de dam tot Dam loop was te gek.
    Succes met je verdere plannen!!!

  • 24 September 2007 - 13:55

    Ronald & Claudia:

    Rik, in één woord FANTASTISCH!!!!!
    Geweldig wat je gepresteerd hebt.

    Groetjes,
    Ronald, Claudia en de boys.

  • 24 September 2007 - 14:50

    Tap:

    Rikske, je begint aardig op stoom te komen!
    Wat een superprestatie weer: maar 3 drops op de 10.000!
    Kun je het aan denk je, een echte selebretie te zijn? Pas op dat je niet naast je joggelschoenen gaat lopen... och misschien kun je dat ook wel trouwens: de halve marathon blootspoots joggelend.

    See you, Tap.

  • 24 September 2007 - 17:41

    Evelyn:

    Al vloer schilderend zag ik je op de herhaling van de TV, geweldig, gaaf cool, wouwwwwwww
    Ik heb net geoefend om volgend jaar ook mee te kunnen lopen.
    Doeiii, xxx E.

  • 25 September 2007 - 00:06

    Joyce:

    Hoi Rik,

    Zoooo ontzettend trots op je! Wat een ongelofelijk succes, op alle fronten, Helemaal top! Laat jezelf maar flink vertroetelen komende dagen, je bent tenslotte alweer een groot aantal weken zwaar in de running.
    Gisteren tijdens de paardenrennen voro Villa Pardoes geprobeerd om informatie te krijgen, maar moest tot thuis wachten op het goede nieuws.
    Hihi, misschien wel iets voor jou; jonglerend rennen tegen een minidraver(pony) De gokkers raden hoeveel worpen, of hoeveel ballen eventueel vallen, en Jij vraagt een percentage voor je goede doel.

    Sterkte met de spierpijn, succes met je trainingen, en ik hoop dat je inderdaad genoeg rust kunt inbouwen.
    Met Respect,
    Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Creatieve Wereld Een organisatie die zich inzet om met creativiteit als middel kinderen in hun kracht te brengen en met veel zelfvertrouwen zelf in staat te stellen een eigen toekomst op te bouwen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 49342

Voorgaande reizen:

17 December 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: