over 50 uur ga ik geschiedenis schrijven - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Rik Konings - WaarBenJij.nu over 50 uur ga ik geschiedenis schrijven - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Rik Konings - WaarBenJij.nu

over 50 uur ga ik geschiedenis schrijven

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

12 Oktober 2007 | Nederland, Eindhoven

Met deze titel de spanning bij mezelf nog wat opvoeren, het kriebelt al een paar dagen maar nu komt de start en de 21 kilometer van zondag wel erg dichtbij.
Trainen heb ik deze week niet meer gedaan, noem het maar rust, het voelt echter meer als onrust.

Volgens mij kan ik het wel, 21 kilometer hardlopen en ondertussen 3 ballen jongleren, maar met het goede doel voor ogen heeft deze loop voor mij een heel bijzondere lading gekregen. Ik wil graag mijn deel bijdragen door met deze loop aandacht te vragen voor de (wees)kinderen van Tanzania, het is nu afwachten of bedrijven en particulieren herdoor geraakt worden en hun hulp in de vorm van kennis, invloed of geld inzetten om deze actie te ondersteunen.

Het is mijn insteek om het initiatief om te donoren juist bij de mensen zelf te laten. Ik ken zelf het effect van de collectebus aan de deur, maak niet uit wie er staat ik geef toch altijd wat. Op deze manier verdwijnt je geld in een annoniem potje en weet je nooit wat er met je geld gebeurt. Geld doneren aan iemand die je kent heeft als voordeel dat je op de hoogte wordt gehouden van de besteding van het geld. Op deze site kan iedereen zich met mailadres inschrijven en zo precies op de hoogte blijven van de besteding van het geld. Dus als je iemand kent in je omgeving die zou kunnen bijdragen: giro 6899012 tnv AJM Konings, o.v.v. JONGLEREN VOOR TANZANIA.
Het is voor mij een actie recht uit mijn hart, had dit niet van tevoren bedacht, hoop dat er mensen in mee kunnen gaan en ook vanuit hun hart een actie kunnen maken.

Afgelopen week heeft de pers nog goed zijn best gedaan om mij onder de aandacht te brengen, na de voorpagina van de Trompetter, redactioneel stuk in het blad Zakelijk, donderdag groot stuk in Eindhovens Dagblad, zelfde stuk op de internetpagina van Eindhovens Dagblad met fullcolorfoto, achterzijde Algemeen Dagblad in de rubriek 3 vragen aan met foto. Verder nog wat op het internet en in de electronische goednieuwsbrief van Lachyoga Nederland. Gisteren belde Hart van Nederland nog, zondag voor de start ben ik live op Omroep Brabant TV. Dus dat zijn allemaal mooie vooruitzichten. Kijken hoe het er na zondag uit ziet, kijken of de media-aandacht luwt of dat deze nog groter opkomt, als ik mag kiezen liever Wereld Draait Door dan Pauw en Witteman ;-)
Overigens ook wel leuk om te melden, ik had op een internationale netwerkclub (Xing) mijn verhaal in het Engels gepost en erbij gezegd als er voor het goede doel een andere shirtsponsor zich aandient dat ik dan ook wel halve marathons in Londen, Parijs of Berlijn wil gaan lopen. Hierop reageerde een zakenman uit Wenen die zei als je Vienna aan je rijtje toevoegt ben ik je man. Al blij met de reactie had ik er pas een paar dagen later op gereageerd, lijkt erop dat het serieus is en dat de Vienna marathon op 27 april 2008 een van de volgende podia gaat worden waarop ik mijn boodschap om de wereld te verbeteren kwijt kan.

Nou, ik ga maar eens bananen halen en nog wat bruine boterhammen eten.

Voor zondag allemaal van harte welkom natuurlijk voor een plekje langs de route, de start is om 14 uur en ik finish zo ongeveer om kwart over vier, leuk om elkaar daarna te ontmoeten bij cafe Repelsteel op het Stratumseind 77. Er zal een spandoek van JONGLEERWORKSHOP.NL hangen en wat extra heliumballonnen (dezelfde waar ik zelf ook mee loop).

Nou, tot zondag!

Groetjes Rik

  • 12 Oktober 2007 - 11:36

    Johan & Jolanda:

    Sukses Rik zondag en hopelijk zal er het een en ander uit voortvloeien zodat je jouw leven een andere wending kunt gaan geven

    gr
    johan & Jolanda

  • 12 Oktober 2007 - 12:20

    Chelly:

    Hoi Rik,

    Ik heb het stukje gisteren zien staan in het Algemeen Dagblad.Leuk om te zien!Succes a.s zondag!

    groetjes,Chely

  • 12 Oktober 2007 - 13:29

    Gert En Nicole:

    heel veel succes broertje zondag en wij zijn er bij natuurrlijk.
    gr. gert nicole nick en kylie

  • 12 Oktober 2007 - 14:36

    Ronald En Claudia:

    Heeeel veel succes zondag! Met jouw enthousiasme gaat het zeker lukken!!

    Heel veel groetjes van
    Ronald, Claudia en de kids!!

  • 12 Oktober 2007 - 15:08

    Nandi:

    hé daddy,
    echtrelax van de krant enzo. :D
    succes!
    en tot over een paar minuten ,
    haha :P
    hetlukt je wel zondag. ;)
    xkusje.


  • 12 Oktober 2007 - 15:43

    Martijn:

    Lieve Rik,

    Dit gaat je zeker lukken! Ik wens je veel plezier, een lekkere cadans en veel positieve aandacht!

    clown sasa

  • 12 Oktober 2007 - 19:37

    Sandra & Co:

    He Rik,
    Echt een superactie! Veel succes zondag, we komen je zeker aanmoedigen!

    Maxime, Finette & David, Fernon& Sandra

  • 12 Oktober 2007 - 19:54

    Pa Konings:

    De halve marathon moet voor jouw een eitje zijn. 21 km gedeelt door 2 uur en nog wat is gemiddeld 10 km per uur. Ik zelf fiets maar amper 10km per uur. Wij wensen je heel veel sukses vooral voor het goede doel: Tanzania.
    We zijnzondag in elk geval in Eindhoven.

    Groetjes, Pa en ma Konings uit Asten

  • 16 December 2008 - 14:20

    Pa Konings:

    Ik vind het geweldig dat je weer gaat inzetten voor de kinderen in Tanzania en ik hoop dat het nog meer sukses opbrengt dan vorig jaar. Nu eertst een fijne vakantie en dan in het voorjaar er weer tegen aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Creatieve Wereld Een organisatie die zich inzet om met creativiteit als middel kinderen in hun kracht te brengen en met veel zelfvertrouwen zelf in staat te stellen een eigen toekomst op te bouwen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 49339

Voorgaande reizen:

17 December 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: