weer terug in Arusha - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Rik Konings - WaarBenJij.nu weer terug in Arusha - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Rik Konings - WaarBenJij.nu

weer terug in Arusha

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

12 Mei 2007 | Tanzania, Arusha

Vandaag weer anderhalf uur in de bus gezeten voor de reis naar Arusha.
Gistermiddag nog een leuke wandeling met wat shoppen gedaan in Moshi. Gezien de regentijd zijn er nauwelijks toeristen en de paar blanken die we tegenkwamen waren een paar vrijwilligers uit Amerika en Italie.
Ons afscheidsdiner van Moshi was heerlijk in de buitenlucht op het dakterras van een restaurant. Het eten is doorgaans rijst met groenten en kip of vis, gisteren voor het eerst wat ander vlees gegeten. Het eten is hier allemaal erg goed, de keuringsdienst van waren zou waarschijnlijk alle restaurants waar wij gegeten hebben direct sluiten, maar toch nog toe nauwelijks buikproblemen gehad.
vanmorgen waren we door een Amerekaanse vrouw gevraagd om op een festiviteit te komen van meer dan 150 kinderen, waarvan de meesten HIV of AIDS hebben. De kinderen worden in het voorstadje van Arusha opgevangen door familieleden en wonen dus (nog) niet in een tehuis.Het was erg leuk om voor deze groep te spelen, toen we aankwamen in de modder, begon het weer te regenen en moesten alle kinderen in een lokaaltje van 6 bij 5. Ongelooflijk maar er was nog ruimte voor de clowns en de vrijwilligers die er waren. We deelden na afloop clownsneuzen en ballonnen uit en zagen een paar uur later nog vele kleurrijke kinderen langs de wegen van Arusha lopen. Daarna nog even koffie gedronken in de tuin van een koloniaal hotel aan de rand van een bosmeer. De koffie kostte daar 10 keer zo duur als waar ik nu zit te internetten. Gelukkig was dat vanmorgen nog goedkoper dan in Nederland.
Nou morgenvroeg om 5 uur aanrijden voor 2 dagen safari, dus straks na het eten vroeg naar bed.
Nou, moeders allemaal een fijne dag morgen, geniet ervan.

Groetjes Rik

• 12 Mei 2007 - 18:33

Ad Verhees:

Hallo Rik,
    Prachtige vakantie heb je. Geniet van het leven, het duurt maar even.
    Veel plezier en gezond weer terug.
    Groeten,

• 13 Mei 2007 - 18:33

Maroni :

ik heb een fijne moederdag gehad vanmorgen eerst ontbijtje op bed en leukes gedichten en kadootjes gehad daarna naar asten geweest vanavond lekker rustig op de bank groetjes en kusjes van mij

• 13 Mei 2007 - 18:37

Nandi:

Haa die papa :),
    Wij hebben mama een goede moederdag bezorgd!
    Mama, had een nieuwe krultang gekocht en wou het even uitproberen, dat had ze op mij&Hava gedaan onderin pijpenkrulllen!
    Zag er heel mooi uit!

Deze week nog ff 3 dagen naar school & dan een lang weekend met hemelvaart.

Iloveyou; xkusje :D

; ) (zonder spatie)= ;)
    alsjeblieft :D/:)/;)

• 15 Mei 2007 - 19:36

Je Vader:

Het is hier nu half tien in de avond en heb geen enkel idee hoe laat het bij jullie is?
    Moederdag was heel leuk en iedereen was er. Het weer is sinds we terug zijn van vakantie in Portugal bar slecht. Het kwik haalt het overdag amper 15 graden.
    Morgen gaat ons Mam met Hava,Kylie, Brian en Megan een dagje met de trein naar Madurodam.
    De paar dagen dat je nog in Afrika bent geniet er van want zo een kans krijg je mischien nooit meer.

Heel veel groetjes ook van ons Mam.
    Houdoe!!!!!!!