Wat een superdag ! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Rik Konings - WaarBenJij.nu Wat een superdag ! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Rik Konings - WaarBenJij.nu

Wat een superdag !

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

15 Oktober 2007 | Nederland, Eindhoven

HET IS GELUKT
Vandaag heb ik al jonglerend de halve marathon van Eindhoven gelopen.
Een drukke dag die al begon even na achten, flink eten, pannekoeken met appelstroop als ontbijt, veel drinken, broodjes, banananen, repen, sportdrank en een appeltje om in ieder geval onderweg niet zonder brandstof te komen staan.
Na het ophalen van de heliumballonnen in Veldhoven, een mailtje naar Hart van Nederland over de route, op weg naar cafe Repelsteel om aldaar het cafe in jongleer en Tanzaniastyl te versieren, veel ballonnen en gelukkig had ik de afgelopen week nog wat kranteknipsels kunnen scoren. Op het balkon van de kroeg prijkte prominent een mooie banner van JONGLEERWORKSHOP.NL.
Daarna snel naar het stadhuisplein voor het life-interview met Omroep Brabant TV, dat was erg leuk met verslaggeefster Arianne die superenthousiast was en er een leuke reportage van maakte. Daarna stond ook de Radioreporter te wachten en daar scoorde ik ook zeker 5 life-minuten met zowel reclame jongleerworkshop.nl als voor de actie voor Tanzania.
Daarna wel anderhalf uur bezig geweest met de ploeg van SBS6 richting start loodsen, ze waren verkeerd gereden en hadden de auto verlaten bij de WOenselse Markt. Hierdoor moest de cameraman met zijn zware camera mij per mobiele telefoon zien te zoeken en de verslaggeefster had haar mobiele telefoon leeg. Pas 10 minuten voor de start troffen we elkaar, snel het startvak van de businessloop ingelopen en daar de eerste filmshots gemaakt. De loop was vrij snel uit elkaar en ik had alle ruimte om vrijuit te lopen. Het leek wel of heel Eindhoven was uitgelopen, overal heel veel mensen langs de kant, constant applaus, leuke aanmoedigingen, of HE daar is die van de TV, of Kijk dan daar is die van de krant. Ook ontzettend veel lopers die hun waardering uitspraken en met een tiental van hen raakte ik onderweg in gesprek.
Ik had overigens al na twee kilometer een flinke blaar onder mijn voet, had het idee om bij de eerste gelegenheid deze af te laten plakken met leukoplast. Maar in heel Eindhoven was de leukoplast op. Eerst stopte ik bij een ambulancebroeder op de sterrenlaan en vroeg hem jonglerend of hij leukoplast had, nee dat had hij niet. Dan maar bij de eerste drinkpost op 5 kilometer, bij het drinken zag ik drie kramen verder een bordje eerste hulp, gelukkig dacht ik eindelijk leukoplast. Ik vroeg aan de dames die bij die kraam stonden of ze eerst hulp konden geven, nee alleen maar water zeiden ze. Ik vraag waar is de eerste hulp dan, dat wisten ze ook niet. Ik ging toen maar roepen om eerste hulp, heel hard en met een toon alsof het heel erg was, deed ook behoorlijk zeer die blaar zo groot als een rijksdaalder. TOen kwam er snel iemand aan van de organisatie: wat is er aan de hand ik heb ook ehbo zei hij. Ik zei kun je mijn voet aftapen want ik heb een blaar, maar helaas hij had niets bij. Beetje jammer. Mijn pijn verbijtend maar weer aan het lopen gegaan en zo voorbij de 8 kilometer kreeg ik zoveel applaus en toejuichingen dat ik de pijn er maar bij nam. Bij de 10 van Maroni, Nandi en Hava al jonglerend een kus ontvangen dus toen kon ik er zeker weer 10 tegen aan.
Bij het Philpsstadion stond de cameraploeg mij weer op te wachten en liep Bas de cameraman een stukje mee. Ik zei hem dat het echt fantastisch was, het publiek zorgde voor een soort van wave van applaus, echt kippevel. Ondertussen liep ik niet meer zo hard en nam ik mijn drinkpauzes elke 2 km en ook nog een plaspauze. Veel bekenden gezien en ook kunnen begroeten, mooi is dat als mensen verwachten dat je niets anders ziet dan de weg en de ballen.
ONdertussen had ik buiten de stops de ballen nog niet tijdens het lopen laten vallen. Had er eigenlijk niet op gelet totdat ik op de Dommelstraat liep en struikelde over een blikje Fristie dat op de weg lag, meteen twee ballen op de grond en mijn grote teen flink bezeerd maar ook meteen bevrijd van het 'ze mogen niet vallen syndroom' dus toen ik op de markt kwam en er lekker opzwepende muziek was heb ik lekker de ballen op de maat van de muziek metershoog de lucht in gegooid en viel er regelmatig een op de grond, dat kon me niets meer schelen. Ook op het Stratumseind lopen met soms maar 1 meter tussenruimte was het publiek laaiend enthousiast. Al swingend en dansend ging ik die laatste kilometer in. ZOals beloofd vanmorgen in het interview bij Omroep Brabant heb ik de laatste honderd meter op blote voeten gelopen. Een mountainbike-agent was zo aardig om mijn schoenen met chip nog over de finish te brengen. De honderd meter op blote voeten maakte het voor mij een waardig slot van deze actie voor Tanzania. Na de finish nog een minuut of 10 samen met SBS aan de eindshot gewerkt, ik had al weer drie keer mijn schoenen aan toen ze steeds weer uitmoesten om een mooi eindshot te maken. Nou de blaar na de finish in laten pakken door het rode kruis, hij was gelukkig nog niet door, komt wel weer goed.
Nou dit was dan mijn actie voor het weeshuis van Emmy en Ndemno en het schooltje van Mary. Ik zal hun na 1 november de totaalopbrengst van de actie meedelen.
Ik hoop dat de actie veel mensen in beweging heeft gebracht om een donatie te doen op giro 6899012 tnv AJM Konings ovv JONGLEREN voor Tanzania en Uw emailadres. Voor betalingen uit het buitenland: IBAN NL51PSTB0006899012 BIC CODE PSTBNL21
Een klein gebaar van velen maakt een grote gebaar mogelijk. Ik hou U dan via deze site op de hoogte van de totaalopbrengst van de actie, tussenstand nu is 170 euro,

In ieder geval iedereen hartelijk bedankt voor de steun die ik voor en tijdens de loop mocht ontvangen, echt hartverwarmend, dankjewel, dankjewel, dankjewel.
Groetjes Rik

voor de herhalingen:
omroepBrabant nog 24 uur op TV op het hele uur
http://www.hartvannederland.nl/uitzendinggemist/20071014L mijn item begint op 12 minuten en 37 seconden na het begin van de uitzending

  • 14 Oktober 2007 - 22:31

    Marja:

    Rik, wat een grootse ervaringen doe je op door je hart te volgen...
    Veel energie gewenst voor de komende periode

    Clownsknipoog Marja/ Mimi


  • 14 Oktober 2007 - 23:19

    Chelly :

    Hallo Rik,
    Wat een geweldige prestatie, joh,Gefeliciteerd!!!
    Samen met Edith en Inge heb ik dit weekeind het startweekeind gedaan bij Ton Kurstjens. En we hebben het nog over jouw project gehad. Heb je onze energie gevoeld? We waren er in gedachten bij! Jammer dat je niet kon komen, gisterochtend! Maar ik kom op 2 november naar Eindhoven, naar Neus op de planken.
    Misschien zien we elkaar dan wel.
    groetjes,

    Clown Bellefleur.

  • 15 Oktober 2007 - 03:57

    Hein:

    Rik, blaar of geen blaar, je loopt toch gewoon door. Goed hoor! Knappe prestatie.

    Groeten Hein Huender

  • 15 Oktober 2007 - 05:47

    Anneke:

    Super!
    Heerlijk verhaal,
    powerrrrr,

    Anneke

  • 15 Oktober 2007 - 05:52

    Hava :

    kei goed pap eerst omroep brabant
    en toen hart van nederland
    Xxx

    HAVA

  • 15 Oktober 2007 - 06:54

    Imre:

    Hoi Rik! Diep respect voor je actie hoor! Geen woorden, maar daden, haha! Ik sponsor 50 euro!

  • 15 Oktober 2007 - 08:12

    Cees:

    Super - super - supergaaf, Rik. Ik heb bewondering en respect voor je!
    Ik heb je gezien in Hart van Nederland: Rik Konings ten - blote - voeten uit!
    Ik hoop dat je tussenstand van 170 euro in het niet valt bij wat nog in de pot valt!
    Tot gauw,
    Cees.

  • 15 Oktober 2007 - 08:59

    Hillie:

    Rik,
    geweldig!!!!
    Wat een positieve actie!

    Veel succes verder,
    Hillie

  • 15 Oktober 2007 - 09:46

    Angela De Rooij:

    Lieve Rik!
    Wat leuk om je weer eens eventjes in levende lijve te zien en dan voor zo'n geweldig doel!
    Heel goed gedaan en ook mooi dat dit op de televisie kwam!
    Dikke clownszoen van Angela.

  • 15 Oktober 2007 - 12:36

    Karin Hurkmans:

    Super Rik,
    Ga nu naar de bank voor een donatie die heb je dubbel en dik verdiend .Ga zo door.
    groeten vanuit asten

  • 15 Oktober 2007 - 13:21

    Ferko:

    Gefeliciteerd met je resultaat.

    Ik kon je helaas niet aanmoedigen. Ik had gister weer een kindershow voor 100 kinderen. Ook een nieuw speeltje gekocht. Een draadloze headset zodat ik een nog betere show kan gaan neerzetten.

    Maar petje af voor je prestatie. Welke tijd heb je eigenlijk gehaald? Een klasgenoot van mij zat op 1:54 uur. Maar dat was zonder jongleerballen.

    Ferko

  • 15 Oktober 2007 - 17:14

    Danny En Mia Ieper:

    Rik, we wensen jou een dikke proficiat toe met je puike prestatie! En jongleer je nog altijd met de Miabags tijdens het lopen?
    Danny en Mia

  • 15 Oktober 2007 - 17:59

    Pa Konings:

    Het was inderdaad een gewldige dag:Brabant TV en Hart van Nederland waren fantastische uitzendingen die precies weergaven wat jouw doelstelling is: Tanzania helpen.
    Nog veel succes en gauw tot ziens.
    a.s. Zondag zijn we de hele dag niet thuis.
    Groetjes, Pa en Ma

  • 15 Oktober 2007 - 21:39

    Joyce:

    Rik,
    Fantastisch! Heb met kippevel gekeken. ZO ontzettend trots op je. Laat je jezelf nu wel heel goed verzorgen en vertroetelen? Hard nodig en hard verdiend. Je bent het meer dan waard. Geniet lekker van je succes. Ik hoop dat het storm loopt met donaties. Groetjes, Joyce

  • 16 Oktober 2007 - 16:25

    Gert En Nicole:

    dit was echt een super de superprestatie
    Gert is al aan het oefenen voor volgend jaar!!!!!!!!!!!
    Dat je het volgehouden hebt met een grote blaar onder je voet.
    Nick lag meteen van pampens toen wij thuis waren.
    nou broertje succes met alles en de donatie is onderweg..

    liefs gert nicole nick kylie

  • 16 Oktober 2007 - 19:52

    Susan:

    Hey Rik!
    We stonden aan de start van de halve marathon. Wat liepen er veel mensen mee! Een kwartier lang starten er mensen. Ik heb je niet gezien. Jammer. Later hebben we langs de kant gestaan om te kijken samen met mijn oma, maar weer zag ik je niet. Toen ik terug liep naar de auto zag ik je ineens lopen bij het PSV-stadion!!! Wouw, wat zag je er nog fris uit. Op de voet gevolgd door zo'n lage camera. Ik wilde niet dat je balletjes zou gaan laten vallen, dus heb ik je maar gelaten... Maar ik ben blij dat ik toch een glimp van je heb op mogen vangen!
    Ik vind het echt een heel ludieke, geweldige prestatie en ik hoop dat je er nog een hele tijd op kunt teren! EN ik hoop natuurlijk voor je dat je er je beoogde doel: Tanzania, goed mee doet!
    Mijn oom is journalist en komt volgende week langs om me 1 en ander te vertellen over een persbericht schrijven. Ben benieuwd wat daar uit komt. Misschien heb ik wel weer tips voor jou?!

    lieve groet,
    Susan

  • 21 Oktober 2007 - 07:25

    Clown Sasa:

    Keigggaaaaf!

  • 22 Oktober 2007 - 15:32

    Emmy/Ndemno:

    Hallo Rik,
    Congratulation for the good job your are doing for the children.

    Great, keep it up.
    Thanks alot on behalf of Matonyok Parents Trust.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Creatieve Wereld Een organisatie die zich inzet om met creativiteit als middel kinderen in hun kracht te brengen en met veel zelfvertrouwen zelf in staat te stellen een eigen toekomst op te bouwen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 49326

Voorgaande reizen:

17 December 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: