Groeten uit Tanzania - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Rik Konings - WaarBenJij.nu Groeten uit Tanzania - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Rik Konings - WaarBenJij.nu

Groeten uit Tanzania

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

11 December 2007 | Nederland, Eindhoven

De marathon van Eindhoven ligt al weer heel wat weken achter ons. De blaren zijn geheeld en de jongleertraining is weer hervat, ik heb nu mijn vizier op de halve marathon van Egmond op 13 januari 2008, over het strand en door de duinen. Ik ga er van uit dat ik die dan met sneeuwballen kan gaan lopen, als we nog een winter krijgen tenminste.

Met JONGLEERWORKSHOP.NL timmer ik verder aan de weg. Na de opleiding bij Stephan Ehlers in Berlijn ben ik gecertificeerd REHORULI-trainer en kan ik met die methode IEDEREEN binnen 60 minuten met 3 ballen laten jongleren.Vanaf deze maand is er elke laatste zondag van de maand een open training waarvoor mensen zich individueel in kunnen schrijven door een mailtje naar Rik@jongleerworkshop.nl. De eerste is op zondag 30 december, 11 uur in Eindhoven, kosten 20 euro met succesgarantie voor een levenslang verworven vaardigheid!(LET OP inschrijving sluit bij 100 deelnemers, deelname op volgorde van binnenkomst)

De inzameling voor het weeshuis van Emmy en Ndemno en het schooltje van Mary heeft 376 euro opgebracht.(255 via de giro en 121 contant) Omdat de dollar in Tanzania nog een goede munt is heb het geld omgewisseld voor 560 dollar. Voor Mary Ayo dus 280 dollar en voor Emmy en Ndemno ook 280 dollar. Dit geld zullen ze een dezer dagen contant ontvangen, ik heb het meegegeven aan Evelyn Citroen, die nu voor 2 weken naar Tanzania is.

Dat het geld meer dan welkom is lieten Mary en Emmy in de afgelopen weken al weten.

Mary Ayo:
"Dear RIk I am so excited in my heart and in my mind get your wonderfull email which I read it today,you are a such wonderful,strong and powerfull man I'd ever come across.You did a very wonderfull work for the school,I know your intention is for me to finish the school,I promise every funds you will bring it will go for the school buliding and when you will come back you will
see,whatever the funds I will get will be apprecuated by me so much,I know evrery single step will make
things go through and at the end the succees will be."

Emmy en Ndemno reageerden op de site:
Hallo Rik,
Congratulation for the good job your are doing for the children.
"Great, keep it up.
Thanks alot on behalf of Matonyok Parents Trust"

De laatste weken weinig in de krant gestaan en dus was er ruimte voor nieuwe ideeën. Ik ga een Stichting oprichten met de naam Creatieve Wereld. Hiermee ga ik me, samen met vele andere creatieve geesten, richten op het overbrengen van creatieve kennis en vaardigheden op begeleiders en verzorgers van kinderen. Ik zie het al voor me: een fantastisch gepimpte schoolbus door Tanzania rijden, met daarin een 15-tal schilders, jongleurs, theatermensen, dansers, muzikanten, clowns en andere creatieve mensen samen met een 15-tal lokale jongelui die vanuit hun creatieve opleiding ook mee de kennis opdoen en helpen bij de transfer naar de lokale mensen. Nadat een weeshuis bezocht is wordt er ter plaatse voldoende materiaal achtergelaten om jarenlang plezier te hebben van het bezoek van de bus van de Creatieve Wereld.

Ik ben nu dus op zoek naar mensen die het zien zitten om hiermee aan de slag te gaan, wat organisatiewerk richting stichting oprichten, plannen maken, actie richting fondswerving, PR en publiciteit. Wie ziet het zitten om zelf mee te gaan met zo'n creatief project, bijvoorbeeld ergens in 2008 voor een week of 3 naar Tanzania. Er staat nog niets vast dus wie vroeg aansluit kan meebeslissen in welke richting het zich ontwikkeld.

Dus heb je zin in een avontuur waarbij je met een geringe inspanning een heel groot verschil kunt maken voor kinderen in een land als Tanzania laat dan wat horen per mail, telefoon, fax of tamtam. Alle steun is welkom

  • 11 December 2007 - 07:40

    Tjarco:

    Hoi Rik,

    Die plannen van je klinken wel aantrekkelijk! Je beschrijft het wel heel erg als hemel op aarde maar dat ben ik wel een beetje van je gewend ;-) Ik hou me aanbevolen om het een en ander te gaan ondernemen in die richting. Lijkt me leuk om een keer met je mee te brainstormen.

    Groet
    Tjarco

  • 11 December 2007 - 13:35

    Marjolein:

    Hoi Rik, ik wil altijd met je meedenken!

  • 11 December 2007 - 17:42

    Angela:

    Lieve Ondernemende Plannen bedenkende Rik,
    Helemaal te gek, doe graag met je mee. Met jouw goedvinden sluit ik me graag aan. Lijkt me heerlijk om aldaar, of waar het ook mag zijn, mijn muzikale en andere vaardigheden in te mogen zetten.
    Kan niet wachten om weer als groep af te reizen!
    We spreken elkaar snel.
    Clownshug,
    Angela.
    www.spelenderwijsch.nl


  • 12 December 2007 - 14:41

    Chris Stapper:

    Beste Rik,

    Zeer bijzondere prestatie. En je hebt er ook iets bijzonders mee bereikt - een school geholpen. En dus veel kinderen.

    Interessant initiatief ook, al heb ik op het moment weinig tijd, maar hou me op de hoogte!

    Groet,
    Chris

  • 12 December 2007 - 20:19

    Astrid:

    Lieve Rik
    Wat een boel geweldige ideeen!
    Als zingende clown voel ik me wel weer aangesproken! Zeker na de fantastische ervaring verleden jaar heb ik gelijk weer zin...
    Echter, of het weer schikt in div. opzichten zal ik maar zeggen, dat weet ik nog niet hoor.
    Maar wel heeeeeel leuk in ieder geval, en wie weet...
    Groetjes
    Asjaaaah

  • 15 December 2007 - 12:55

    Chelly:

    Hoi Rik,

    Helemaal te gek, joh! Ik vind het goed plan en wil graag meedenken. Toen ik het zo las, zag ik die bus al! We passen gewoon The Secret toe en die bus gaat rijden!

    groetjes,Clown Bellefleur

  • 29 December 2007 - 22:41

    Arie :

    Hoi Rik,
    lang geleden dat we elkaar gesproken hebben en misschien weet je niet eens meer wie ik ben. (samen op de potvis gevaren)jij als odops ik als monteur.
    Van zoals ik je toen kende en wat ik nu van je lees. Heel veel bewondering voor je. Ga zo door!!!

    Groetjes en succes

    Arie van Lieshout

  • 10 Januari 2008 - 22:12

    Susan De Bruijn:

    Hoi!
    Het duurt even, maar hier toch een reactie. Het lijkt me super. Ik heb zoals je weet een creatieve reis van 5 maanden voor de boeg en daardoor in 2008 hier geen ruimte voor.
    Maar ik wens je veel succes en ik zie je nog een keer voor ik vertrek! (over ruim 5 weken is het al zover...!)
    lieve groet,
    Susan de Bruijn
    www.clownbibi.waarbenjij.nu.

  • 17 Januari 2008 - 11:17

    Karin Miedema:

    beste Rik,
    Zelf geef ik tekenles in jouw stijl: IEDEREEN kan het, geen trucjes echt kunst. Ik ga niet mee naar Tanzania maar misschien kan ik iets betekenen?
    Groet,
    Karin

  • 02 Februari 2009 - 08:31

    Philip Steusfij:

    Hoi Rick,

    Ik hoop dat je nog weet wie ik ben.Ik zat bij Joan"s feest, naast je.Boeiende gesprekken gehad.Wens je bij deze veel sucses toe in Tanzania 2009!!
    Creativiteit, houdt het kind in je wakker.Zo lang je in contact bent met je innerlijke kind, koester je het kind in jezelf!

    Goede reis alvast ,

    Philip ,Monique,Luuk&Len.
    Eindhoven 02-02-2009.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rik

Creatieve Wereld Een organisatie die zich inzet om met creativiteit als middel kinderen in hun kracht te brengen en met veel zelfvertrouwen zelf in staat te stellen een eigen toekomst op te bouwen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 49362

Voorgaande reizen:

17 December 2008 - 31 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: